21 december 2019

Skön lördagslunk

Nu är det tre dagar kvar till julafton!
Full fokus på julmaten nu, allt som ska lagas.
Bara roliga saker och juliga dofter sprider sig i köket!

Lördag och långfrukost, me like!
Lille Bror sov över hemma eftersom han var på AW igår och
eftersom vi hade bestämt att vi skulle äta frukost tillsammans
så fick det blev två frukostar för min mage kurrade helt oehört när jag vaknade.
Först frukosten består av hemlagat knäckebröd, julskinka och 
egenrullad senap! Det var GOTT! Premiär för julskinkan för mig.


På eftermiddagen skulle vi spela returmatch i Paddel, mot Syster Yster och Svåger.
Det stod 0-1 i match och Maken och jag var taggade till tusen och
det gav resultat. Vi vann! Men herregud vad jag är DÅLIG!!!
Det är trots allt roligt och jag kände att jag hade blivit lite bättre än förra lördagen.
Alltid något att vara glad över.

Nu chillar vi i någon timme innan vi ska bege oss hem till våra goda vänner
och inviga julasnapsen och tävla i paketleken!
En kär tradition som vi har hållit på med i 30 år och vänskapen får man vårda.

Hoppas ni har en skön lördag och känner er i fas med ert julstök!
Det är många som stressar in i det sista men glöm för allt i världen inte
att njuta. Ta hand om varandra och glöm alla måsten.
Gör bara det som du tycker är roligt och strunta i allt det andra.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina