20 december 2019

Check på julmat

Julstöket är i full gång!
Kylarna är fyllda med mat som ska tillagas!
Jag ser framemot lite drygt 2 veckors ledighet!

Idag känner jag mig lite piggare och är uppe och igång redan vid åtta tiden.
Jag tar det lite lugnt och småpysslar här hemma och går igenom en massa 
goda julrecept innan jag har bestämt vad det ska stå på menyn under julhelgen.


Maten är det viktigaste för mig under högtiderna!
Jag älskar att förbereda och laga mat och sedan att servera den på vackra fat.
Det är något som jag lägger mycket tid på och förhoppningsvis så uppskattar
gästerna det och det är ju en fördel om det även smakar gott.

I år har jag mycket inspiration från Jennys Jul, en ny kokbok till min samling!
Du hittar den här



Och äntligen så har jag fått tummen loss att inhandla ett par nya stövletter!
Dessa är ett bra alternativ till vardags!
Lite lagom hög klack, passar bra både till byxor och klänning/kjol.
Du hittar dem här


Dags att gå och lägga sig!
En ny dag imorgon och jag ska upp tidigt och göra vid julskinkan och baka julknäckebröd.
Och så ska jag umgås med min Lilla Syster.
Får se vad vi hittar på.
Jag har några ärenden som jag måste uträtta på Emporia i Malmö.
Jag kan kanske kan locka med henne dit.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina