22 december 2019

Kär tradition med julasnapsen

Söndag eftermiddag och jag går här hemma och småpysslar!
Dofterna från all julmaten sprider sig i huset.
Jag är väldigt glad för högtiderna och allt vad det innebär.

En tidig morgon och snabbt iväg till Emporia i Malmö.
Det skulle handlas lite strumpor och en julklapp till svärmor.
Jag hängde på låset och det var inte alls mycket folk så pass tidigt.
Skönt - snabbt in och uträttade det som var tänkt och snabbt hem igen.

Igår kväll så var vi hemma hos gamla, goda vänner.
Invigning av julasnapsen och julklappsspelet är stående inslag.
Vi började denna tradition för 30 år sedan och fortfarande är vi på G!



Vi inleder med mat och sedan är kampen i full gång!
2 paket 'a 30 kronor per person.
Man kan få en himla massa paket men även endast ett!
I år så blev det bara en var för Maken och mig!
Vi försöker köra byteshandel efteråt men det brukar inte bli så lyckosamt!
Alla vill hålla fast vid vad de har "spelat" hem.








Vi traskar hemåt i vinternatten och jag är nöjd och tacksam över vår vänskap!




Nu är det brunkål, inkokt lax, Janssons Frestelse och en liten räkcheesecake
som ska tillagas. Detta kommer bli en smakrik och GOD julhelg!
Men nu ska vi sticka iväg och träna lite så vi kan äta av all den goda julmaten!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina