13 februari 2012

Vacker vinterdag

Vilket underbart väder vi har haft idag!
Solen har strålat från en klarblå himmel under morgonen och förmiddagen.
Sedan kom det dimma och det blev trolskt och mysigt.
Tänk att vi fick vinter till slut.
Det var det ingen som trodde i julas när vi hade 10 plusgrader.

Hela dagen har jag legat i soffan och känt mig vissen och allmänt dålig.
När Stora Syster kom hem från skolan piggnade jag till och på begäran stekte jag pannkakor.
Sådan vanliga ni vet, bara med ägg, mjöl och mjölk.
Mina barn är så trött på mig för jag experimentera alltid med mina pannkakor
och jag lägger i allt möjligt såsom ris, bär, bananer, kesella, fruktsoda, bakpulver.
Men idag var det önskemål om "vanliga" pannkakor och det fick det bli till mellis.

Att kunna äta "mellis" tillsammans är vardagslyx
eftersom det är sällan det händer nu förr tiden.

1 kommentar:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina