4 februari 2012

Middag on time!

Precis innan våra gäster ringde på dörren så var jag färdig.
Maten stod och småputtrade på spisen, dukningen var klar och jag var sminkad och håret var stylat. I normala fall brukar jag alltid ha något som inte är klart.
Jag är en tidsoptimist och det brukar alltid falera.
Men jag tar det som det kommer - det är ju goda vänner om kommer och förhoppningsvis kommer de för att de vill umgås och inte för att allting ska vara helt perfekt.
Jag är som jag är och i det ingår tidsomptimisten!
Emma hade dukat och matchat fint med färger.
Vi startade upp med hemmagjord färskost smaksatt med chili och gräslök för att fortsätta med viltgryta och plommonpaj till efterrätt.
Min goda vänner Christina och Nettan.
Efter flera flaskor av rödvin och mycket prat och skratt traskade de hem i den kalla vinternatten.

2 kommentarer:

  1. Hemmagjord färskost, det lät väldans gott! Svårt att göra? Happy Sunday! towe.

    SvaraRadera
  2. Åh va fint du gjort! Härligt med fest och kära vänner! <3
    Ha en fortsatt skön söndag!

    Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina