8 februari 2012

New York planer

Onsdag, redan? 
Dagarna har susat förbi trots att min kalender har varit relativt tom.
I måndags var det dax att träffa min gamla barndomskamrater hemma hos I. Det brukar bli 4-5 gånger per år och det är sällan att vi är alla samlade. Ni vet själva hur svårt det kan vara att få till något en vardag, med allt som vi ska göra. Det blev ett stort manfall och vi var bara tre stycken till middag och Y anlände efter jobbet.

Tisdagens arbete tillbringades tillsammans med italienska vänner på besök och det blev en sen arbetsdag.
Även idag har vi slitit och försökt få till en massa saker men när klockan var fem var hjärnan fullmatad av nya idéer så vi gav upp.

 Nu är jag hemma från ett informationsmöte på Stora Systers skola om en stundande New York resa och det är faktiskt så att jag blir lite avundsjuk.
Jag vill också resa dit!!!

Nu är det mys med Lille Bror och något program på TV som han ville att vi skulle se tillsammans.
Kan det vara Sveriges Mästerkock?
Vem vet, vi har kanske en blivande kock i Lille Bror?
Han älskar att laga mat och skapa menyer...
Ha en skön lille lördag (som det heter i fest kretsar, alltså inte i min)

2 kommentarer:

  1. Det är alltid positivt med reseplaner. Vår Frankrikeresa hägrar där framme i maj. Kikar också på Mästerkocken o beundrar dem som vågar delta. Laga mat är en sak, men att tillaga under tidspress... är absolut inget för mig :D.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade gärna haft en liten mästerkock här hemma! :)
    kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina