2 februari 2012

Body Shop Body Butter

Varje dag, året runt så måste jag smörja mig med fet kräm för att hålla min psoriasis i schack.
Oftast är det receptbelagda Miniderm som jag använder men ibland blir jag sugen på något annat.
Just för tillfället är det "The Body Shops Body Butter" som ligger mig varmt om hjärtat.
Den tar fort slut, speciellt när det är kallt ute!!!

Idag var det fotbollsmatch för Anton, utomhus i denna kylan.
Krille fick följa med som supporter idag eftersom jag skulle handla inför helgen.
Emma var och tränade på sitt håll.
Den personen som frös var Krille, han stod ju stilla och Emma och Anton rörde på sig.

Nu är vi inne i februari. Vart tog januari vägen?
Idag när jag körde hem från jobbet strax efter fem så var solen på väg ner och himmeln var vacker och det var fortfarande ljust ute.
Trots att vi har en vintermånad kvar går vi mot ljusare tider.
Det dröjer ett tag till innan vi kan lägga våra mössor och vantar.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att vi går mot ljusare tider, snön gör också sitt till. Jag har lite blandade känslor till detta med snön och vinterns om dök upp, det är så härligt att det blev vinter även i år, men jag hade nästan börjat känna våren komma...... hittade både vintergäck och snödroppar i rabatten precis innan det smällde till med kyla och snö....

    Har du testat krämer med Aloe Vera för din psoriasis? Jag använder Forevers Propoliskräm på dotterns exem, hon har inte psorias men det är en fantasiskt bra kräm gör underverk för hennes hud, har provat många krämer innan denna. Forever har även många andra bra Aloe Vera produkter som gör att man mår jättebra. Hör av dig om du är sugen på att prova några av produkterna, jag är återförsäljare. Vi har 90-dagars nöjd-kund-garanti, är man inte nöjd med produkter efter att ha använt den i 90 dagar så lämnar man tillbaka förpackningen (förhoppningsvis tom så man verkligen har testat produkten) och får alla pengar tillbaka.

    Detta var verkligen inte meningen att det skulle bli ett säljbrev, jag har bara så bra erfarenhet själv av produkterna. Kanske de skulle kunna göra något för dig också?? Bara i största välmening och inget annat!

    Ha en bra dag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att ljuset kommer tillbaka. Märkte det tydligt igår. I dag har vi -25 och det biter i ordentligt.
    Nu ska jag ta tag i dagen och styra upp i köket!

    Önskar dig en härlig lördag!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina