22 december 2011

Snart är det dax!

Nu är det snart julafton och hela december har mer eller mindre sprungit förbi.
Jag har fixat alla mina julförberedelser
såsom handla julklappar, gjort julgodis (alldeles för mycket men det är så mysigt), julpyntat, klätt julgranen, skrivit julkort och lagat all julmat.
Nu är det bara julskinkan kvar men det väntar jag med till lille julafton.

Jag har fyllt 43 år och firat det med ett restaurangbesök.
Vi har varit en helg i Lübeck på julmarknad och det var fantastiskt mysigt och bara få lov att vara tillsammans hela familjen och ta det lungt och sova på hotell, gå och strosa runt och insupa julstäming.
Jag har även hunnit med att vara på konferans och avslutat den med
fartfylld go-kart, firat Lucia med skönsång,
dottern har skrivit på ett fotbollsavtal med Södra Sandby Div 2.

Vi har varit på en enormt rolig "syskonfest" fram på småtimmarna och
vi har haft en stor julfest tillsammans med goda vänner och vi avverkade paketleken med stoj och stim.
Nu sitter jag här och myser i soffan med tända ljus och ser fram emot julafton.

Jag känner mig redo!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter.
    Grattis till dotterns nya kontrakt, hoppas det kommer att gå bra.

    Önskar dig och familjen en riktigt skön julhelg.
    Stor kram
    //Monica

    SvaraRadera
  2. Gott det låter. Grattis i efterskott och God Jul på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott!
    Ja, nu är det mesta färdigt, bara lite tryffel i kylen som väntar på att bli rullade..

    God Jul o julkram till dig!

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka!
    På tal om "syskonfesten" så vill jag passa på att tacka för att Ni hjälpte till att göra festen så rolig!
    Har du sett fotona från Y.M.C.A?

    Julekram till er alla i familjen!
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina