23 december 2011

Lille Jul

Kommer ni ihåg ifjol? All den snön som vi hade då!
Jag kan inte påminna mig någonsin att v i haft så mycket snö.
Det är verkligen en kontrast till dagens väder.
Ingen snö och mycket milt väder. Jag tycker det är synd att det inte är någon snö. Det blir så ljust och fint med snön och lättar upp den allra mörkaste årstiden.
Nu sitter jag här i min ensamhet och njuter av att bara få titta på granen.
Krille är på jobbet och Emma & Anton sover gott.
De orkade inte gå upp och titta på julkalendern (ser den senare på SVT Play, visst är det smidigt) så det blev endast jag som hejade på Kurre och hans gäng.
Nu är allt julstöket färdigt, äntligen, efter en lång dag i Malmö igår.
1000 lapparna fladdrade som löv i vinden .
Vi var helt slut när vi kom hem med alla våra påsar men skam den som ger sig.
Jag hade lite energi kvar fram på kvällen.
Eller rättare sagt - det gick på ren vilja och jag är ganska envis enligt min maken ialla fall... Jag städade och sydde ny tygbonad till väggen och det fick även blir några nya fina kuddar.

Nu står julskinkan i ugnen och doften sprider sig i huset och jag ska gå och pyssla om min sill. Syster London är hemma över julen och dagens mission är att hjälpa henne med hennes sista julbestyr.
Ha en skön dag!

3 kommentarer:

  1. Skönt när allt är gjort
    Vi bor i fel ände av vårt avlånga land
    Fast om man ska tro på väder gudarna så ska de bli sol i morgon ialla fall.
    Önskar dig en riktigt
    God Jul
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  2. Vilket fantstiskt vackert tyg på kudden!!!
    Helt in min smak!!

    Julekram!
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina