29 december 2011

Adrenalin kick på Lundaspelen

Efter jobbet idag styrde jag bilen mot Löddeköpinge och B-slutspel för Anton och hans handbollslag. Jag måste medge att jag var glad att de hade klarat sig utan några skador eftersom handboll är en mycket tuff sport med mycket tacklingar och tröjdragningar. Men jag tillsammans med de andra röda supportrarna blev mer och mer eld och lågor över deras framfart i hallen.
De lyckades ta sig till final!!!
Vilken dramatik det blev!
Motståndet var ett danskt lag och deras supportrar fyllde upp hela Idrottshallen på Högevallsbadet i Lund. Det var världens upplevelse för våra killar att spela för så mycket folk och med en ljud nivå som gjorde att vi inte hörde vad vi tänkte.

Vi, de röda supportrarna, var cirka 15 stycken utav totalt 250 personer.
Jag kan berätta att vi kände oss ganska små i den skaran.
Men våra killar stod emot trycket från läktarna och klarade sig alldeles utmärkt, dock med en förlust med siffrorna 11-14.

Det känns skönt att avsluta idrottsåret med två bra prestationer från barnen och jag ser framemot 2012 med stor tillförsikt!

1 kommentar:

  1. Grattis till killarna ;) saknar min läktarplats ibland, sonen spelade både fotboll och handboll tidigare men la av för ett par år sedan :(
    Marias bok verkar mysig, mycket fina bilder rolig text och många mumsiga recept. Jag har inte lusläst den det jag sett gillar jag och så gillar jag förstås Maria generellt sett också ;)

    Kram f

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina