25 januari 2013

Vinterbad i isvak

T.G.I.F
Att kunna uppleva känslan av fredag och en hel helg ligger orörd framför mig
är en av de bästa känslor som finns.
Tänk att jobba oregelbundna arbetstider, då får man aldrig uppleva T.G.I.F känslan.

Efter en lång arbetsdag dag så slog jag igen locket på datorn vid halv fem tiden.
Det var dax att åka till Bjärred och deras fina kallbadhus för att vinterbada.
Ja, ni hörde rätt - vinterbada!
Det var helt vindstilla ute och solen var på väg ner i horisonten.
 Efter en 500 meters lång promenad på bryggan så ligger det fina kallbadhuset.
Det var rejält kallt och det var med en viss skräck som vi satte oss i bastun.
 Vattnet var fruset så det var att bada i en isvak!
Vattnet var 3 grader varmt.... och det flöt runt lite isbitar.
Det var en rejäl adrenalinkick att doppa sig i vattnet!
Det blev några rundor fram och tillbaka till bastun och där i mellan några dopp i isvaken.
Efter tre dopp kände jag att det var bra.
Kanske inte det bästa för min förkylning
Efter badet så var vi ordentligt hungriga och det var skönt att komma in i värmen.
 Emma och Cecilia
 Mia & jag
För min del blev det en fisk & skaldjurssoppa.
Jag kände att jag behövde något rejält varmt i magen och kroppen.
När klockan närmade sig 22 snåret så var vi rejält trötta och vi skiljdes åt
och vi var rörande överens om att det hade varit en givande afton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina