20 januari 2013

Glad överraskning

Visst är det underbart med goda vänner
som bara helt plötsligt står utanför dörren
och sjunger och vill gratulera den nyblivna 50 åringen
Det värmer gott i hjärtat!

Nu har vi varit borta i fyra dagar och talesättet
"Borta bra men hemma bäst" stämmer alltid in på mig.
Det är skönt att sova i sin egna säng och vakna på hemmaplan.
Lika roligt som det är att resa bort lika skönt är det att komma hem.

Vi inledde söndagen med en fotbollsmatch för Lille Bror
och det var KALLT ute men jag njöt jag av solen.
Den gör underverk för oss soltörstande nordbor.
Trots solen blev vi frusna och väderbitna och snabbt hem och värma oss och äta en god lunch.
Helt plötsligt ringer det på dörren
och där står våra goda vänner Stewe och Nettan
och sjunger för full hals!
Det blev ett glatt och roligt besök!!!

Eftermiddagen tillbringade Maken och jag utomhus
och vi promenerade långt ut på den skånska landsbygden.
Det kändes skönt att få lov och prata och diskutera om våra planer framåt.
Snart bär det av till New York och det är lite som ska fixas och ordnas med innan vi är iväg.

Middag och en skön stund i soffan innan det var dax och krypa till kojs!
Min kära dotter har varit snäll och delat med sig av sin förkylning
och förhoppningsvis blir det en lindring variant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina