3 januari 2013

Öde på parkeringen

Mörket håller på och försvinna och morgonljuset är väg fram.
Det var lite lättare att stiga upp i morse.
I två dagar har jag gått och lagt mig vid 22 tiden och sovit till 7 på morgonen.
Men det är verkligen tomt på parkeringen.
Normalt sett brukar det var fullt på parkeringen när jag kommer fram
men dessa mellandagar är det helt öde.
Några ensamma bilar står parkerade.
Just nu är det ganska nervöst på jobbet.
Det är en stor, tung arbetsuppgift som måste vara klar allra senast söndag kväll
för den ska presenteras på måndag.
Usch, jag är väldigt nervös för att jag inte ska klara av det ordentligt.
Det är mycket som står på spel.
Jag gillar inte att allt står och faller med mig, inget skyddsnät överhuvudtaget.
Trots detta så var jag tvungen att bege mig hemåt tidig eftermiddag
för jag hade bokat ett möte på banken tillsammans med Stora Syster.
Nu när hon är myndig så är det dax att hon får lite koll på sin
egna ekonomi och hur det fungerar med kontakten med banken.
Vi fick med oss en del papper, internet dosor, lite appar som ska laddas ner till telefonen osv.
Jag är inte alls orolig för Stora Syster
eftersom hon är väldigt ordningsam och organiserad
och jag tror det kommer bli super bra.
En första inkörsport till egen ekonomi!
Middag och strykning står på kvällens schema.
Nu ska jag sätta mig och sortera lite kort från december månad.
Idag har det varit en grå dag men
"Även om dagen är grå kan den vara vacker - varje väderlek har sin charm"

1 kommentar:

  1. Lycka till med jobbet!
    Här har det också rivstartat på jobbet. Verksamhetsplaner/berättelser och budget!
    Svettig blir jag när jag tänker på det!!

    Ha en fin fredag!

    Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina