26 januari 2013

Glada vårfärger

Målmedvetenhet är något som jag uppskattar och värderar högt!
Att sätta upp mål och kämpa för att uppnå dem!
Hela resan framåt till målet kan både vara jobbig och rolig
men känslan av att lyckas med vad du vill och önskar är obetalbar!

Idag var det dax för Stora Syster att skriva sitt SAT prov på Malmö Borgarskola.
Maken och hon for iväg tidigt, tidigt i morse och jag var lite nervös å hennes vägnar.
Tänk om det går käpp rätt åt hel...
Inte nog med det så skulle hon direkt därifrån till Danmark och spela träningsmatch
mot ett danskt lag som spelar i "Alldanskan".
Det var jag också orolig för.
Hon har inte tränat på över en hel vecka och dessutom har hon varit rejält förkyld.
Som mamma slutar jag nog aldrig att oroa mig...

Tillsammans med övriga familjen åkte jag till Emporia.
Lille Bror hade spanat in ett nytt PS3 spel och jag hade lovat honom det i helgen.
Jag gick inom JOY och kände och klämde på lite kläder.
Vårkläderna ligger där på borden med sina läckar färger och det ser så fräscht ut
om man jämför med allt det svarta som vi har haft på oss under de senaste månaderna.

Jag föll direkt för en grön/turkos tröja och en blus med matchande linne.
Just dessa färger passar mig, både hårfärgs, och ögon mässigt.

Det hade kommit in en hel del annat nytt och fint men nu gäller det att hålla i pengarna.
Snart stundar det en New York resa och Stora Syster ska ta studenten.

Nu ska jag bege mig till affären och handla lite som saknas inför morgondagens kalas.
Ha en skön lördag kväll!

Puss och kram till dig i cyperspace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina