28 januari 2013

Promenad i Malmö

Nu är snart hela januari förbi och jag tycker att det har blivit ljusare ute.
Det är fortfarande ljust vid 17 tiden och det känns underbart.
Jag brukar inte så starkt känna avsaknaden av ljuset men
i år så är det väldigt påtagligt.
Kan det månde vara att snön kom så tidigt?
Här i Skåne fick vi snö redan i slutet på november
och hela december var en rejäl vintermånad.

Men jag traskar på i vintermörkret.
Idag var det min tur att köra Stora Syster till hennes träning och
det var två veckor sedan jag fick en rejäl promenad.
Jag har varit rejält förkyld med världens hosta som
fortfarande är där och envisas med mig.
Men jag känner inte mig dålig så det var bara
att bita i det sura äpplet och bege sig ut i mörkret.

Idag hade jag sällskap av min goda vännina från gymnasietiden
och vi höll ett högt tempo längs Malmös strand.
Vi bara pratar och pratar och vi inser att en timmer är alldeles för lite tid.
Vi får snart bege oss igen för att kunna fortsätta prata och umgås.
Det är ett perfekt sätt att umgås på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina