30 januari 2013

ESTA ansökan

Nu är våra ESTA ansökningar inskickade.
ESTA är ett slags turistvisum som du måste ha för att kunna åka till USA.
Några klick och sedan är det klart.
Stora Syster hade redan sitt beviljat eftersom hon var där förra året.
En ansökan gäller i två år så nu kan vi resa dit hur mycket vi vill.
Det är bara plånboken som sätter stopp.


Dagens program var inget utöver det vanliga.
Jobb, middag och övningskörning med Stora Syster.
Idag var det min tur att köra henne till träningen och
då passar det utmärkt att hon kör och jag sitter bredvid.
Turen gick inom centrala Malmö idag för att vi 
skulle få lite stads, och filkörning.
Det går superbra!
Det känns som om jag inte skulle behöva sitt bredvid
med förmodligen är det ganska mycket som vi inte har pratat om.
Imorgon ska hon ta sin första "riktiga" körlektion.

Jag hann med en rask promenad under tiden som Stora Syster tränade och
idag tänkte jag att jag skulle utforska Malmös sjukhus område.
När vi behöver sjukvård, vilket är väldigt sällan, 
åker vi alltid till Lunds Universitets sjukhus.
Jag traskade runt där ibland byggnaderna och 
var glad och lycklig över att jag inte är i behov av någon vård.
Det gäller att ta vara på sig och sköta om sin kropp.
Den ska hålla i många år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina