15 november 2011

Litet uppehåll

Nu är jag här igen, efter ett litet upphåll. Jag har haft noll i inspiration och jag har känt att dagarna har flutit samman. Jag behövde lite struktureringstid, planera framåt inför julen och Stora Systers födelsedag. Jag kände även att hemmet behövde lite omvårdnad.
 Jag har sytt en ny tygtavla till vardagsrummet och det fick bli lite mer i höstens färger. Tyget räckte till alla kuddarna och rummet kändes som ett nytt rum. Jag letar fortfarande efter tavlor till den andra väggen men det verkar vara helt tomt i affärerna med just det som jag vill ha. Jag får helt enkelt leta vidare.
Träningen går framåt men jag har nog fått lite överbelastning i min hälsena för den värker konstant och den vill jag verkligen inte skada för det är lång, lång rehabilitering. Barnens fotboll rullar vidare och Stora Syster provtränar i lite division 2 klubbar runt omkring. Lille Brors handboll ligger lite lågt efter cupen där han skadade sig lite i knät. Det värker och bultar hela tiden så vi får avvakta ett tag till innan vi tar tag i det ordentligt. Vi har även hunnit med att gå på en STOR FEST som var super trevlig och "Mårten" har varit här och hälsat på med allt vad det innebär med gås och alla goda tillbehör. Fars dag firades och barnen köpte en Espresso bryggare till "Far" i present så nu dricker vi gott kaffe stup i kvarten.
Ha det bra tills vi ses nästa gång! Vet aldrig när det blir!

5 kommentarer:

  1. Ibland behöver man lite pauser både härifrån och andra ställen.
    Underbar tavla du har gjort.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Man kan ju inte hinna med allt, ibland behöver man pausa.
    Snyggt med tygtavlan, har du bara hängt den på en stång? ser så slätt ut.

    kramis

    SvaraRadera
  3. Kul att du skrivit igen, kul att följa dig o din familj!! Kram

    SvaraRadera
  4. Tiden rasslar bara på ibland och orken har sina begränsningar.
    Vi fick i alla fall komma på en härlig fest i helgen - en som man kan leva på länge!
    Tjusigt höstigt du gjort det. Varmt och ombonat!
    Sköt om dig
    Kram Monica

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina