1 november 2011

Ännu en cykel

Är jag blind eller?
Idag har Stora Syster blivit bestulen på ännu Monark cykel. Det är den andra detta året. Igår när hon kom hem runt midnatt ställde hon cykeln i carporten och låste den, precis som alla andra kvällar. Imorse var den borta vilket innebär en stöld någon gång under natten. Det knäppa är att varken jag eller Maken "såg" det i morse när vi körde till jobbet. Jag har anmält det till både polisen och försäkrings bolaget. Nu är Maken precis hemkommen från affären och jag är nyduschad efter dagens Friskis pass som gick över förväntan. Maken har kokat kaffe och det doftar underbart i huset!
Undrar ifall det ingår dopp... vilka barnen ordnat med idag!

2 kommentarer:

  1. Vilket skit och störigt med allt extra jobb och kostnaden som det blir.
    Till slut blir man ledsen också.
    Cyklar är ett dilemma. Vi har bara gamla cyklar - det är bra för ingen annan verkar vilja ha dem MEN de går sönder hela tiden. Är det inte det ena så är det det andra som faller sönder.
    Och man är ju ganska beroende av sina cyklar!

    Hoppas det löser sig för er!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Blir så arg när folk inte kan skilja på ditt och mitt!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina