27 november 2011

1:a Advent

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
Och jubel psalmen klingar i helig tid advent
Nu börjar julen närma sig med stormsteg och jag börjar få lite julkänsla! Gårdagens pynt fortsätter idag med blommor, kuddar och mysiga filtar. Jag ska bläddra lite i min nya "lektyr" - Systrarnas Eisenmans Mingelmat. Ytterligare en underbar kokbok som utökar min samling. Maken Krille och Lille Bror Anton är redan på väg på handbollsmatch och jag ska mysa och pyssla tillsammans med Stora Syster Emma. Det är verkligen ett stugsittar väder med stormen Berit vinandes utanför fönstret. Ta hand om varandra och njut av att få tända det första ljuset i advent!

1 kommentar:

  1. Önskar Dig en fortsatt skön 1:a advent! Här viner det runt husknuten och det varnas för snö. Till kvällen ska den vara här! Mingelmat är jätte bra!!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina