26 november 2011

Adventshelg

Kaffe och klenor till frukost! Jag har anammat italienarnas frukost vanor, kaffe och kakor... Men gott var det iallafall. Nu är maken på vinden och plockar ner alla jullådorna och jag sitter och tittar i alla min gamla Allt om Mat tidningar för att skapa lite julinspiration. Dagens  mission är att ta fram julsakerna och jag brukar försöka ta fram allt till första advent. Imorgon blir det lite julblommor och pyssel med att göra lite blomster arrangemang. Det blir nog en sats lussebullar också - det är min favorit över alla julkakor!! Annars är det lugnt och skönt och jag börjar få lite jul känsla. Jag vet i stort sett vad vi ska handla i julklappar så under veckan kommer jag vara sysselsatt med det. Ha en skön lördag i julens tecken!

1 kommentar:

  1. Ha en riktigt trevlig advent. Ser att inte ni heller har någon lycka med snö. Jag önskar mig lite frost till i morgon.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina