27 juni 2011

Tiden går fort

Wow, det är en hel vecka sedan jag bloggade och tiden har bara rusat iväg. Förra veckan hade jag semester och vi pysslade med vårt vardagsrum och uterum. Nu är det mesta på plats i vardagsrummet. Vi väntar på soffan som ska komma denna veckan. Stora Syster hann med ett besök hos tandläkaren för att ta avslutande bilder på tänderna. Vi var även hos "näsdoktorn" med hennes skadade näsa. Läkaren rådde oss att vänta minst två år till innan operation eftersom brosket i näsan fortfarande var för mjukt. Oerfarna som vi är på den fronten så lyder vi rådet. Onsdagkvällen avslutades på Carlssons trädgård i Lund med mina goda studie vänner från min "Uppsala" tid. Mina svärföräldrar firade 55-årig bröllopsdag vilken vi firade med en tur till Söderåsen och Skäralid. Vi hade tur med vädret, inget regn föll på oss men det hängde i luften. Midsommar afton firade vi tillsammans med goda vänner och den innehöll alla goda ingredienser som en trevlig fest ska göra, lekar, god mat och trevligt sällskap. Lördagen och söndagen var given åt trädgården och bara att ta det lugnt. Idag har det varit jobb och nu är det jobb i tre veckor innan det är dax för ny semester igen. Det gäller att vila upp sig för hösten kommer bli tuff med mycket jobb och resande till Italien.
Nu är Stora Syster och maken iväg och tränar och jag är strax på väg ut i solen.

1 kommentar:

  1. Läser att du haft en härlig midsommarvecka/helg! Här njuter vi av solen och värmen!

    Sommar hälsning från Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina