13 juni 2011

Lyxig tillvaro

Imorse steg jag upp tidigt för att komma iväg till jobbet tidigt. Planen var att infinna sig redan klockan sju för att kunna gå hem halv fyra. Det låter inte fy skam eller hur? På sommaren arbetar vi en halv timme mindre. Normalt under vintern halvåret, eller rättare sagt när det är skola brukar jag vara på plats först vid halv nio. Barnen ska iväg på morgonen och jag vill vara hemma när ialla fall Lille Bror beger sig. Men nu är det sommar lov och jag har ingen och ta hänsyn till på morgonen mer än mig själv. Ännu bättre är att när jag kommer hem har Stora Syster skött mark tjänsten idag
- sorterat all tvätt och lagt i lådor och skåp
- dammat hela övervåningen
- dammsugat hela övervåningen
- våttorkat hela övervåningen
Det blir till att skriva en ny lista imorgon igen med sysslor som hon ska göra.
Nu är det snart träning för alla i familjen och då har ju jag också chans att gå en runda. Är jag sugen på det? Nej inte direkt men jag tvingar mig ändå. Jag sitter still inomhus hela dagen framför datorn och när jag väl tänker efter så är det rätt så skönt att få komma ut och känna solens värme.

3 kommentarer:

  1. Det var trevligt att du tog dig tid och kom inom med ett glatt besked.
    Så skönt också att ha en privat hushållerska i sommar - ett perfekt sommarjobb!

    Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Skulle gå på promenad förut men regnet hann före mig och då såg jag det som en bra ursäkt att inte gå ut...måndagar är ju alltid lite tröga men idag har jag varit extra trött. Skyller på det i alla fall ;D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att komma hem när någon annan skött om huset!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina