17 maj 2020

Syjunta med Nettan

God morgon kära du!
Hoppas du har det bra och njuter av din dag.
Söndagar är en bra dag att planera veckan på och göra lite matlådor.
Som jag INTE gör men borde...
Jaja, det finns alltid något som vi måste bli bättre på.

Idag har Nettan varit här och vi har haft en super mysig eftermiddag.
Vi har en liten tjejgrupp som vi kallar för Stick å Fika
och där brukar vi sticka något som vi känner för.
Och så fikar vi naturligtvis. Det brukar vara lite Afternoon Tea stuk på det hela.
Men jag stickar aldrig något. Jag började med en sjal men jag gav upp.
Det var inte min grej. Alldeles för långtråkigt och för mycket jobb
till en alldeles för dyr peng. Finns billigare och finare i affärerna.
Så jag brukar laga kläder som har tappat en knapp, en söm som har gått upp etc.
Men så finns det saker som behöver sys på symaskin så Nettan och jag
har skapat oss en liten syjunta och vi träffas med våra symaskiner 
när korgen med kläder som behöver lagas/ändras har blivit för stor.

Och vi sydde som bara den och jag blev klar med ALLA mina projekt.
Vilken känsla! Obeskrivbar!!




Vi har fixat till lite på vårt kontor på övervåningen, vilket ni redan känner till.
För någon vecka sedan så hittade jag ett kuddfordral 
som matchade perfekt med den stickade filten som ligger i fåtöljen.
Jag tyckte det blev bra och färgen passar bra tillsammans med både
gardinen och fåtöljen. Innerkudden är lite "sunkig" så jag ska beställa en ny på Ellos.

Ikväll ska vi grilla hamburgare och göra pommes frites.
Vi brukar ha fint hamburgarpapper och en liten korg till pommes frites.
Det är en del av måltiden, att duka fint och har roliga attribut.
Det gör att det smakar lite bättre. Du äter lika mycket med synen som med övriga sinnen.


Hoppas att ni har haft en skön helg och att du känner dig utvilad inför nästa vecka.
Dagarna rinner iväg så otroligt fort och det är nu som det är som ljusast ute.
Nu och fram till midsommar sen vänder det igen.
Jag vill verkligen utnyttja ljuset men känner mig lite handikappad
iom min fotoperation. Det går inte framåt som vi hoppats på
och det begränsar mig oerhört mycket.

Önskar dig en skön fortsatt söndag och ta hand om dig.
Glöm inte att tvätta händerna och håll avståndet till din nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina