16 maj 2020

Lyxlördag

Lördagmorgon är den bästa av alla dagar och mornar!
Hela helgen ligger framför oss och ingen stress.
Vi har oftast lite planer för vad vi ska hitta på men nu
är det lite mer oplanerat iom Corona.
Hur ser din lördagmorgon ut?

Jag brukar oftast vakna tidigare än Maken och ligger en stund 
och surfar på telefonen i sängen eller så går jag upp på kontoret
och läser i någon tidning eller bok. En mysig stund för mig själv!
Men idag var vi sugna på scones så det blev lite bakning istället!
Jag har ett recept som är det bästa och du hittar det på Carinas Skafferi
Goda marmelader,ost och Philadelphia ost och kaffe = Perfekt start på lördagen!


Vädret här i Skåne har verkligen svängt från att vara varmt och soligt
till kallt och blåsigt. Inget skönt väder att vara ute i. Men vi har en trädgård
som är i behov av en make over och vi behöver få lite inspiration.
Vi bestämmer oss för att köra till den bästa plantskolan här omkring.
Flyinge Plantskola har allt du kan önska dig och verkligen fina växter.
Du blir aldrig besviken!

Maken och jag strosade runt lite och fick lite inspiration men vi bestämde oss
för att inte handla något utan det var bara en inspirationsrunda.

Kvällen hade inget speciellt inplanerat. 
Vi körde och handlade mat och vi hittade en fin gryta från Duka.
Vår gamla Le Creuset gryta hade spruckit i emaljen och blivit kasserad
och vi var i behov av en ny så denna fina fick följa med hem.
Perfekt till alla storkok framöver och mysiga höstgrytor.



Vi lagade god fajitakyckling med bönor, majs och sötpotatis.
Supergott! Allt tillagas på en bakplåt i ugnen. Smidigt och lätt!
Jag är väldigt glad för att tillaga på en bakplåt i ugnen.
Skiva och hacka en massa grönsaker och in i ugnen.
Misslyckas aldrig!


Imorgon tänkte jag fixa lite med alla mina kläder som är i behov
att lagas med symaskin, några byxor som ska läggas upp, någon T-shirt
som ska kortas, någon duk där fållen har gått upp etc.
Min goda vännina Nettan kommer hit och vi sitter på behörigt avstånd
och lagar våra kläder, tillsammans. Mycket trevligare än att vi 
sitter på varsitt håll och så får vi lite pratat under tiden.

Så nu har söndagen passerat och jag känner mig nöjd med min helg.
Lite av varje och framförallt så blev min korg med kläder som 
behövde lagas tom. Det är en sådan skön känsla!
När du har något jobbigt/tråkigt framför dig så försök uppbringa
känslan som kommer när du är klar med allt!
Den är fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina