6 maj 2020

Grillad pizza i trädgården

Vilken veckodag gillar ni bäst av alla?
Eller ni har ingen favorit?
Jag tycker varje veckodag tillför något och alla har sin egen lilla charm.

Söndagar är dag som är soft och långsam.
Speciellt nu när vi har COVID-19 som härjar i samhället och alla håller sig hemma
och de mesta av våra sociala aktiviteter ligger på is eller hålls utomhus.

Det har varit fint väder idag och vi tänkte inviga pizzastenen till grillen idag.
Vi köpte den ifjol och använde den några gånger ifjol men fick inte riktigt till det.
Vi får göra nya försök i år.
Jag gillar att göra egen pizzadeg och har ett favoritrecept från Leilas Kokbok One More Slice.
Den blir lagom till några pizzor och degen är lätt att arbeta med.


Vi gjorde nästa två identiska pizzor och det doftade ljuvligt när de gräddades.


Vi är fortfarande inte helt 100 nöjda med resultatet.
Jag tror att pizzabotten är för tjock.
Det blir att kvala ut den ännu lite er till nästa gång!



Jag har för första gången i mitt liv köpt ett citrusträd.
Det hänger några citroner på det och de kommer mogna när solen och värmen kommer.
Jag har ingen aning om de kommer bli ätbara. Det får tiden utvisa.

Jag känner mig nöjd med min söndag och det känns bra.
En ny vecka framför oss och jag ska fokusera lite mer på min sjukgymnastik.
Jag vill bli bra i min fot och det gäller att ha tålamod och varken
forcera eller negligera träningen. Lagom är bäst!
Ha en fortsatt skön dag!

Ett rikt liv behöver inte kosta så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina