15 maj 2020

Efterlängtad Fredag

En fredag kväll som bryter det vanliga mönstret vi har nu i Corona tider.
Jag har inte haft några problem med att vi har mer eller mindre
försatt oss själv i karantän. Många blir rastlösa och/eller mår dåligt
av att inte få röra sig obehindrat eller kunna befinna sig i 
sociala sammanhang men det har inte varit några problem för mig alls.

Jag startade upp min dag på mitt hemmakontor och jobbade
undan för att hinna med ett besök till sjukgymnasten.
Lite nya övningar och vi är effektiva så det blir korta besök.
Jag hade även ett ärende intill centrala Lund så det klämde jag in.

Vår fredag skulle bli lite annorlunda än vad den har varit de senaste
månaderna och jag har verkligen sett framemot att få träffa goda vännerna.
Vi inleder med kubb, spännande drink och tilltugg.
Vi tjejer förlorade Big Time i kubb... får öva lite mer i sommar.



Anne-Louise och Niklas hade ordnat så fint på deras terrass,
med filtar och värmefläkt och vi frös aldrig.
God middag och dryck men vi bröt upp redan vid 23-tiden eftersom de andra
hade jobb/träning i Kalmar som väntade på dem under morgondagen.
Men jag kände mig nöjd och njöt i fulla drag av kvällen och sällskapet.


Imorgon är det lördag och jag är lite sugen på ett besök till den bästa plantskolan ever.
Den ligger en liten bit utanför Lund och heter Flyinge Plantskola.
Det är en dröm att vandra runt där bland alla växterna
och allt annat fint de har till trädgården. Jag får se om jag får med mig Maken dit.
Håller tummarna!

Vi börjar så smått att komma ur den akuta fasen av COVID-19.
En ny vardag ligger framför oss och vi får se hur vi ska hantera den.
Men just nu njuter jag av att bara få vara i min lilla bubbla här hemma.

Gör saker för lustens och glädjens skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina