3 maj 2020

Make Over i Antons sovrum

Gud vad tiden går fort!
Mitt lilla nya projekt med att starta upp bloggen igen gick sådär...
Jag vill mer än vad jag egentligen har tid till.
Men jag förmodar att det är ett vanligt fenomen

Sedan årskiftet har jag haft fokus på Antons sovrum.
Kontoret blev färdigt (finns alltid lite kvar att fixa) strax efter jul 
och lagom i fas med min fotoperation i början av februari.
Nästa projekt var Antons sovrum och det har varit mycket
surfande på nätet efter inspiration och tillslut så har vi fått lite ordning på det.


Överkastet och de stora kuddarna kommer från Ellos Staycation kollektion.
Du hittar överkastet här och kuddarna här.


Mattan hittade vi på IKEA och den är väldigt mysig att gå på.
Den finns i olika storlekar och jag har valt 200*300 för att kunna täcka en stor del av golvet.
Du hittar den här


Vi ville dölja madrassen med sängkappor men det var inte det lättaste.
Det är två sängar som är 105 cm breda vilket betyder sängkappa behövde vara 210 cm,
vilket inte fanns någonstans. Istället fick det bli 2 stycken 105 cm.
Men även det måttet var det svårt att hitta någonstans men tillslut så fann jag dem här


Sängbord och sänglampor kommer oxå från IKEA


En liten golvlampa med vit linneskärm för att skapa lite mysfaktor.
Vita linnegardiner från Hemtex och lampan i fönstret är från Ellos.


Blåa lite större kuddar med sammetsöverdrag från Mio Möbler
och fina sängkläder från Newport.
Det blir en väldigt lyxig hotellkänsla och vi är nöjda!


De gamla byråerna fick vara kvar.
De slukar jättemycket och är bra förvaring.


Men en fin klädstång har blivit införskaffad för att kunna hänga upp kläder som är i "omlopp"
Jag visste inte riktigt vad jag skulle leta efter men så stötte jag på den här
som var lagom stor och i vitt trä, precis som jag ville den.
Du hittar den här


Sen har jag handlat lite nya krukor, blåa som matchar kuddarna.
Det är lite småsaker kvar. Önskar en nätt, fin liten tvättkorg som kan stå i ena hörnan.
En ny taklampa och någon kruka till och kanske lite fina förvaringsburkar
till smycken och klockor. Vi får se. Nu får det vara bra för ett tag.

Nu när våren och sommaren kommer så är det fokus på uterum, uteplats och trädgård.
Anton är nöjd och tacksam även om han inte säger så mycket.
Nu ska jag köra lite ärenden och ikväll är det dax för pizza, på grillen!


Imorgon är det jobbdag igen.
Jag har arbetat hemma sedan 1 februari och det går bra.
Njuter på mitt fina kontor och jag har alla tekniska möjligheter som finns att tillgå.

Håll gärna mer än du lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina