15 maj 2020

Daxformen med foten

Idag är det fredag och det är skönt!
Det är kallt ute och den sköna vårvärmen som vi hade förra helgen är borta.
Vi ska träffa några goda vänner idag, utomhus.
Så det blir att ta fram vinterjackan och mössa och vantar
Vad ska ni hitta på i helgen?

Äntligen har jag fått ordning på Lille Brors gamla I-Pad.
Han använder inte den längre så jag har fått ärva den.
Jag har försökt att nollställa den men det har varit ett gammalt Apple ID
som har legat i bakgrunden och spökat. Jag bokade in en supporttid via telefon
med Apple Supporten och tillsammans så lyckades vi lösa problemet.
Nu ska jag börja läsa böcker i den paddan istället för att köpa alla fysiska böcker.

Jag måste tipsa om Ideal of Sweden som har en fantastisk utförsäljning.
Allt från 25% upp till 70% på i stort sett alla deras produkter.
Deras vårkollektion på mobilskal är "To Die For"
Men jag ska snart byta min telefon och jag vet inte
 riktigt vilken modell det blir så nya mobilskal får vänta men...
De har även jättefina fodral till datorn och jag beställde ett grönt skal.
Datorn gled in som handen i handsken och 
det ska bli så skönt att slippa kånka runt på den stora datorväskan.



Min fot bråkar lite med mig och även min sjukgymnast är lite konfunderad.
Jag har ont på en specifik punkt och då har jag JÄTTE ont.
Där ska man tydligen inte ha ont... så han bad mig ta kontakt med läkaren
för att rådfråga varför jag hade så ont där, om det var normalt eller något annat.

Jag är nog lite otålig. Det är ju trots allt bara 14 veckor sedan operationen
och det är inte speciellt lång tid när vi pratar om denna typen av ingrepp.
Så det är bara att tuffa på och kämpa. Det kommer bli bra tillslut.

Nu ska jag göra lite sjukgymnastik, igen.
Och sedan håller jag fredag med allt vad det innebär.
Jag önskar er alla en skön fredagkväll!

Klaga inte över att du inte har tid.
Det är en fråga om prioritering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina