10 januari 2020

Kick off för handbolls EM

Årets först arbetsvecka är avklarad!
Det känns bra och jag är i fas.
Jag vet att vi inte ska klaga på vädret men denna veckan har det varit sååå dåligt väder!!
Känns som om vi har gått omkring i en vit mjölkdimma.
Hoppas det blir bättre i helgen.

Igår så satte jag två stora bitar fläskkarré i ugnen och de fick stå inne hela natten.
Det vankades Pulled Pork till middag idag. Den var så mör när jag tog ut den i morse!
Jag längtar till kvällen när jag ska få smaka på den tillsammans med alla goda tillbehör.

Kvällen skulle vi tillbringa tillsammans med våra goda handbollsvänner!
Vi är träffats genom våra söner och deras handbollsintresse och fastän
pojkarna inte längre spelar i samma lag så träffas i med jämna mellanrum.
Och vi har ett väldigt stort handbollsintresse!
Så idag gjorde vi slag i saken och förenade intressena och tänkte att 
vi skulle se Sveriges första match i detta handbolls EM tillsammans.

Inramningen av dukningen var Svensk!
Och det serverades god Pulled Pork med Cole Slaw, sallad och barbecuesås.
Köttet var såå mört att det föll isär. Har du inte provat att göra egen Pulled Pork
så kan jag starkt rekommendera det. Väldigt lätt och det sköter sig själv i ugnen.


Sverigetröjorna var på! 
Nu kan det ju bara bli vinst.


Klockan 20.30 så bänkade vi oss i soffan och vi hejade högt och ljudligt!!
Det blev vinst, såklart! Kvällen led mot sitt slut och när klockan hade passerat tolvslaget
så tackade gästerna för sig. Vi lär säkert träffas fler gånger under de två nästkommande veckorna.


Imorgon är det dax för morgonträning och jag är inne på pass fyra i mitt schema.
Jag längtar efter det och får utmana mig själv i att blir starkare.

Satsa det där lilla extra, det kan vara helt avgörande!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina