7 januari 2020

Jobbet är igång igen

Det var helt OK att stiga upp imorse.
Vi har haft många sköna dagar och vi har hunnit med en hel del.
Nu kickar vi igång det nya året och med allt vad det innebär.

Igår så slängde vi ut julen och jag plockade fram lite annat smått och gott.
Jag är väldigt förtjust i min gröna, stora vas från IKEA.
Den finns tyvärr inte längre i sortimentet men det finns många andra fina vaser hos dem

Jag har inte varit på jobbet på över tre veckor.
Strax innan jul blev jag sjuk i någon form av influensa och var helt utslagen i några dagar.
Och sedan har jag haft semester tom idag. Välbehövlig sådan!
Men jag har ett roligt jobb som jag trivs med och många trevliga arbetskamrater
så det är bara roligt att komma tillbaka till jobbet igen och få träffa alla.

Nu ikväll så har vi varit och tränat. Maken och jag delade upp oss idag.
Jag har köpt en träningsbok som heterStora träningsboken för kvinnor
och upplägget är träning för ett helt år med detaljerade övningar.
Min tanke är att jag ska köra efter den boken.

Jag kan inget om styrketräning och jag tycker det är för dyrt att skaffa mig en PT så 
jag tänkte ge detta en chans. Inga avancerade övningar utan mer funktionell träning
vilket passar mig alldeles utmärkt. Jag köpte min här

Nu ikväll har jag surfat runt på en rund matta som vi ska ha på kontoret.
Den ska vara 200 cm i diameter och det är inte så lätt att hitta en i den storleken.
Men jag tror jag har fått napp. Jag ska bara kolla med Maken om han gillar den.
Är det positivt från hans sida så är den som gott som beställd.

Många känner av mörkret och att det är grått och trist väder ute
men det påverkar inte mig något speciellt. Jag tycker det är skönt med
årstidsväxlingar och njuter av dessa. Nu kan vi kura ihop oss i soffan
men en gosig filt och en god kopp te. Jag njuter av det!

Gruvar du dig för något gör det genast!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina