4 januari 2020

Första koppen kaffe

Ibland så sover jag dåligt och jag kan inte sätta fingret på varför.
Vaknar titt som tätt och har svårt för att somna om.
Jag är definitivt inte stressad men ändå så händer det, allt oftare.
Kan det vara klimakteriet kanske?

Gårdagen var en lugn dag med ett besök i Lund.
Jag arbetar i Lund men är sällan på stan och idag tänkte jag göra slag i saken.
Lund är en mysig liten stad och de flesta affärer som jag gillar finns där.
Målet var REA på Royal Design och Åhlens.
Jag strosade runt några timmar innan jag begav mig hem.


Kvällen var vigd åt fredagsfys på småstadens nyöppnade gym.
Det var en HIIT Cross träning och efter 45 minuter så var vi alla helt slutkörda.
Det känns skönt att inleda helgen med det.
Och middagen var klar när vi kom hem så det var extra plus i kanten.
På spåret visades på TV och det är ett av mina favoritprogram, lärorikt men ändå underhållning.
Sedan såg vi verkligen ett höjdarprogram - en tribute till Elvis Presley.
Världskändisar framförde många av hans hits och en hel del prat om hans framgång.
Har du missat det så finns det säkert kvar på SVT Play. Väl värt att se!


Idag så ska vi göra vid på vårt kontor. Iom att Stora Syster flyttade hemifrån så har
vi ett rum över och det ska bli ett kontor. Jag arbetar hemma ibland och då är det bra
med en ordentligt arbetsplats med bra tekniska hjälpmedel och bra stol.
Men först en god kopp kaffe!

Regnet piskar mot rutan och jag är tacksam att jag har tak över huvudet.
Läser en del om bränderna i Australien och det kommer bli ett tufft år för dem.
Hoppas att de snart får kontroll på det.

Har du en god idé, förvekliga den innan den förbleknar

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina