5 februari 2015

Pulled Pork

Vad händer idag då?
En massa möten men det är inget ovanligt
utan det är mer ovanligt om jag inte är på möten.
Jag uppskattar dessa stunder på dagen som inte är fyllda med möten
utan jag kan bara "beta" av mailen och få gjort saker
vilka andra sitter och väntar på.

Jag började dagen med ett möte redan strax innan åtta och
för mig som är extremt morgontrött så är det en stor påfrestning
att behöva stressa på morgonen. Jag blir inte riktigt vaken förrän efter en bra stund
och det är ju lite svårt när man ska vara alert redan klockan åtta.
Och ännu värre är det eftersom det är jag som hade kallat till mötet...

Nu doftar det underbart i hela huset.
Vår pulled pork står och puttrar i ugen och där får den stå åtminstone 2 timmar till.
Jag har även förberett efterrätten, och delar av förrätten så
det kommer att bli smidigt imorgon. Det finns inte jätte mycket tid
att röra sig med när jag kommer hem från jobbet och våra gäster kommer halv sju.

Vi brukar försöka bjuda till halv sju eftersom då slipper jag komma ihåg
vilken tid jag har sagt. Det fungerar för det mesta.

Nu kom Stora Syster hem från sin fotbollsträning och jag tänkte gå och prata lite med henne.
Det är inte många timmar som vi har till vårt förfogande att umgås tillsammans
med vår familj och det gäller att ta vara på tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina