4 februari 2015

Första omgången av Bungalow lådor

Vilket underbart väder det har varit idag.
Solen har strålat från en relativt blå himmel och luften har varit krispig och klar.
Mycket på jobbet med två stora projekt som jag driver för tillfället
men det är skoj med lite nya saker och energin är det inget fel på.
Jag vaknar varje dag, full av energi och dagen rusar förbi
och kvällen är fylld av saker som jag själv väljer.

Idag på lunchen så var jag en sväng på Nova Lund.
Den egentliga anledningen var att jag hade en lunch date med en arbetskamrat
och för att göra det lite roligare så körde vi till Nova Lund istället
för att gå till den vanliga matsalen.
En trevlig och mysig timme förflöt och jag passade även på att gå inom
Stadium och handla skidstrumpor till Lille Bror.
Snart ska han bege sig till Åre för att åka skidor med sin konfirmationsgrupp.

Återigen blev det en sen kväll på jobbet och jag var hemma först vid 19 tiden
och då var middagen nästan färdiglagad av Stora Syster.
Det kändes skönt att slippa börja laga allting från grunden 
för det tar ju trots allt ganska lång tid innan allt är färdig.

Sen var det inhandling av middagsmat till helgen som gällde.
Vi ska ha gäster på fredag och då gäller det att planera min tid så att jag hinner med.
Handla mat idag och laga en del av det imorgon och sedan tillaga det sista på fredag.
Förr så tyckte jag bara det var jobbig att ha gäster på fredagen men
numera kan jag tycka att det är ganska mysigt.
Helgen blir lite längre och det är lite mer avslappnat på fredagkvällen.


Under dagen hade jag fått ett SMS att mina lådor från Bungalow hade kommit.
Jag var inte sen med att packa upp dem och jag har börjat fylla dem med saker
som idag ligger i en tråkig hurst som står på golvet.
Det får blir några lådor till innan hurtsen är tom och sedan åker den ut.
Sen är det ett nytt skrivbord som står på tur, nya vit hylla och två 
stora svart skrivbordsstolar. Kommer blir fint när det är klart men det
kommer ta några månader innan vi är där.

Lille Bror kände sig krasslig idag och gick hem från skolan.
I brist på annan sysselsättning så hade han bakat chokladbollar och 
det blev en riktigt mysig kväll med "go'fika".

Nu är det fullt fart mot helgen, igen!
Ta det lugnt och sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina