2 februari 2015

Gröna Bungalow lådor

Nu har även snön kommit till oss i Skåne.
Varje kväll när vi tittar på nyheterna så ser vi hur mycket snö det har kommit
i övriga Sverige men vi i Skåne har varit förskonade.
Jag tycker det är fint med snö eftersom det blir så ljust ute.
Vi får se hur många dagar det håller i sig denna gången.

Jag vaknade som en trött hjälte imorse.
Sviterna från helgen hade satt sina spår och det var otroligt segt att stiga upp.
Men det fanns ingen återvändo.
Först och främst skulle jag följa med Lille Bror till skolan och gå på utvecklingssamtal.
Allting flyter på som vanligt och han är flitig och en ambitiös kille.

Sen var det iväg till arbetet och hela långa dagen försvann i ett nafs.
Tiden går fort och jag hinner aldrig med det som jag vill.
Jag är en obotligt tidsoptimist!

När jag steg ut ifrån jobbet så låg det snö på marken och det var ganska halt på vägen hem.
Jag hade ingen lust alls att gå utanför dörren så jag stannade inne hela kvällen.
Middag på bordet och sedan lite allmänt pyssel med papper och tvätt.
En helt vanlig vardagskväll, en vanlig måndag i februari.


Jag har lite funderingar på att göra om lite vid vår skrivbordsplats på övervåningen.
Skaffa en ny STOR bordskiva och två nya skrivbordsstolar.
Vi sitter ibland två stycken framför datorn, eller rättare sagt, en sitter och en står.
Skrivbordshurtsen ska åka ut men allting som finns i den måste få lite nya platser.
Jag tänkte mig lite fina Bungalow lådor i gröna färgtoner hade varit fint.


Jag hittade en fin hemsida som sålde den färgen som jag ville ha och
jag klickade hem tre stycken i olika storlekar.
Det får bli en bra början och så får jag beställa fler efterhand som det behövs.

En kopp te och en skiva sockerkaka blev kvällens fika och 
samtidigt så blev det lite lagning av kläder.
Jag försöker ta lite varje kväll och det har minskat i påsen.
Snart är det bara "symaskinslagning" kvar men det får bli en helg eftersom
det är lite mer jobb med det, att ta fram symaskinen alltså.

Ha en skön arbetsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina