6 februari 2015

Fredag tillsammans med goda vänner

Det är dax för fredagsmys!
Efter en lång och intensiv vecka så kändes det
skönt att kunna köra hem vid fyra tiden.
Den arbetsuppgiften som jag hade föresatt mig idag var klar,
middagsmaten var i stort sett färdiglagad.
Nu kan helgen få lova att börja.
Wünderbar :-)

Oftast så gör vi inget speciellt på fredagar,
tar det lugnt, äter gott och dricker gott vin,
lite godis i fina skålar och en film på TV.
Så brukar det se ut.
Men ibland så  är det roligt att göra något annorlunda
och idag var en sådan dag.
Vi skulle fira in helgen med våra goda vänner och avnjuta pulled pork tillsammans.

Lite småfix med dukning och skära grönsaker och sedan var jag klar,
precis i lagom tid när det ringde på dörren.
Pulled pork med goda tillbehör slår fredagstacos men det kräver lite mer förberedelser.


Stora Syster och Lille Bror gjorde oss sällskap under middagen men sedan
for de iväg på var sitt håll och roade sig.
Vi fortsatte kvällen med att planera lite mer inför Edinburgh resan i vår
och nu har vi lite lösa planer och det känns bra.
Lite inplanerat är bra men det finns tid för lite annat.

God efterrätt med gott kaffe (veckans första kopp) och många skratt.
Jag kände mig nöjd med min fredag när jag gick och la mig.
Helgen känns mycket längre när man har gäster/är bortbjuden en fredag.
Inte varje fredag men någon gång ibland skapar lite guldkant i vardagen.

Ha en skön helg och njut av din lediga tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina