1 mars 2012

Vårshopping

Skidresan har tagit ut sin rätt på mina knä. Det har inte gått att böja knäna utan att det har värkt jätte mycket och hela tiden är det varmt och lite svullet. Nu har jag ätit inflammations dämpande i 6 veckor men jag tycker egentligen inte att det har blivit något bättre. Att åka skidor i Österrike hjälper inte till precis.

Allt detta innebar att jag hade svårt att ta mig till jobbet i måndags. Jag var lite rädd för att sätta mig bakom ratten och köra. Tänk om jag behöver bromsa snabbt och jag inte kan förflytta fötterna tillräckligt fort. Usch nej, det vill jag inte. Jag stannade hemma både måndagen och tisdagen och jag satt skönt i min soffan och hade laptopen i mitt knä. Mycket smidigt och vilken tur jag har som har ett sådant jobb.

Igår var jag på återbesök hos doktorn och han tog lite blodprover och skrev en remiss till mig för röntgen. Dit begav jag mig idag för att upptäcka när jag kom dit att de stängde redan klockan fyra och när jag tittade på min klocka så var den 15:59. Blää! Jag var så inställd på att få det gjort. Nu får jag köra dit igen imorgon och det är bara och gilla läget.


















Men vädret var underbart och jag vandrade runt lite i Malmö. Såå mycket fina vårkläder det hängde i alla affärerna och shopping suget kom fram. Lille Bror fick en cool skinnjacka och han kommer bli så glad. Han har önskat sig en sådan i över 1 år nu. Stora Syster fick en glesstickad syrenlika tröja som jag tror kommer passa henne fint. Och som vanligt körde jag tomhänt hem.
Jag får åka någon annan gång, när jag är lite mer sugen på att shoppa till mig. Det rätta humöret måste infinna sig först! Och idag var det humöret långt borta.

3 kommentarer:

  1. Va jobbigt o ha ont :( hoppas du kan kolla upp de idag.
    Fina plagg ni hittade, ibland finns de ingenting åt sig själv.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hopaps du känner dig bättre snart!
    Skinnjacka står även på mina barns önskelista!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att dina attans knä snart är bra igen!!!
    Du vill kanske ha shoppingsällskap framöver??
    Jag hänger på!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina