18 mars 2012

Italiensk vecka

Tiden går fort när man är lycklig!
Det talesättet stämmer och visst är det så att känslan av att
tiden går fortare och fortare är ganska svindlande.
Min värk i knäna är värre än någonsin och jag har nu varit i kontakt med en
läkare på min vårdcentral som har via telefon remitterat mig till en ortoped.
De får sedan bedöma om det behövs en magnet röntgen eller en
artroskopi för såhär kan jag inte ha det.
Det är outhärdligt!
Men det är positivt ur vilosynpunkt för jag känner mig väldigt utvilad och sömnen är i fas.
Jag kan ändå inte göras så mycket...
Veckan har varit en busy vecka som inleddes med en
middag ute på stan med alla mina internationella arbetskamarater.
Det är inte ofta vi träffas utan det är mest via mail och telefon.
Hela tisdagen hade vi en stor konferens och när den var slut
begav jag mig till Kastrup för att flyga till Italien och Modena.
Vädret var helt underbart med dryga 20 grader och blommande körsbärsträd.
Vi hittade en genuin restaurang och först åt vi den mest fantastiska antipasta tallrik
för att sedan runda av måltiden med en enastående god pasta!
Det är detta som gör italiensk kok konst så sagolik.
Resten av veckans arbetsdagar flög förbi och helt plötsligt var det fredag kväll.
Med inspiration från Italien så inledde vi helgen med tapas och mycket plock
samtidigt som övervåningen var fylld av stojiga 18-års tjejer.
Stora Syster har hunnit med att spela en träningsmatch och det gick galant.
Lördag kvällen var det dax att fira en kär vän på hennes 40 års dag.
Varför avvika från det italienska spåret - undra om hon hade koll på min förkärlek till italiensk mat...
Som vanligt försvinner kvällens timmar i ett rasande tempo och
det är alltid skoja att prata med en massa gamla vänner.
Ett stort tack Malin och Niklas för en super trevlig fest!
Söndagen har varit lugn framför TV och sedan en runda till Burlöv Center och
shoppat lite toppar till Stora Syster och äntligen hittade jag mitt silverfat!
Underredet åker på tippen direkt men fatet behåller jag.
Nu har vi avslutat helgen med hemmagjorda hamburgare med getostkräm - väl värda ett försök.
Nu är det dax att runda av denna veckan och förbereda inför nästa.
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina