2 mars 2012

Sjukdomsbesked...

Att köra till Malmö i rusningstrafik tar längre tid än vad jag hade räknat med.
Att hitta parkeringplats i centrala Malmö under morgon trafiken är ingen
"walk in the park" men skam den som ger sig.
Jag blev röntgad i mitt knä och sen körde jag till jobbet.

Hela förmiddagen förlöpte i lugn takt men helt plötsligt ringer min telefon.
Det är min läkare som ringer och berättar om provsvaren på blodprovet.
Jag har fått en ledsjukdom som heter Gikt.
Han ordinerade starkare medicin som jag skulle hämta ut diekt och börja ta så fort som möjligt.
Jag blev lite tagen av beskedet.
Det var absolut inget som jag hade förväntat mig. Hela eftermiddagen och kvällen tillbringade jag framför datorn och surfade runt och bara läste och läste.
Hur kan jag ha drabbats av detta?
Vi får se vad framtiden har att utvisa.
Om man sköter sig så behöver man inte ha några problem.
Nu blir det först till att försöka bli av med värken och sen får jag ta nästa steg.
En sak i taget.
Att alla fyra i familjen var samlade till kvällens middag gjorde extra gott i själen.
Barnen hade beställt den kulinariska måltiden tacos och det är alltid gott.
Extra skönt att ha familjen runt mig och kunna distansera mig till dagens besked.
Extra roligt är det när Stora Syster visar sin uppskattning, att vi alltid ställer upp på henne och framför allt att hon får åka till New York till hösten med en talangscout inom fotbollen.
Det värmer gott i mitt mamma hjärta när man får uppskattning tillbaka.
Så är vissa dagar - något negativt och något positivt.
Det gäller bara att titta på medaljens baksida avseende det negativa och kunna vända det till något positivt.
Precis så tänker jag göra!

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt med Gikt. Fast jag vet egentligen inte vad det innebär.
    Men nu när du vet vad som felar och får rätt medicin så kanske det går att leva ett normalt rörligt liv igen???
    Hör inte psoriasis och ledsjukdomar ihop sitter jag och tänker på nu?
    Hoppas, hoppas att det blir bra igen, du som älskar att röra på dig och vara i farten. Jag håller alla tummar och tår att det snart känns som vanligt igen!
    Massor med Krya-hälsningar //Monica

    SvaraRadera
  2. Mängder av Bättrings-kramar av den bästa sorten till Dig Cina!
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam!
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina