23 december 2018

Se det snöar, det var ju roligt, HURRA!!

God morgon alla morgonpigga!
Idag är det dan före dopparedan.
Äter ni dopp i grytan?
För om jag förstår det rätt, så kommer talesättet från "Dopp i Grytan".

En lugn och skön morgon, från halv sex!!
Vaknar och kan inte somna om. Lika bra att gå upp.
Jag tänder granen och tar en kopp rött te och slår mig ner på golvet.
Alla julklapparna ligger runtomkring mig på golvet, oinslagna.
Jag har köpt en m assa vackert papper och snören.
Det är roligt att slå in vackra paket.

Efter en stund så börjar det snöa och det är så fint.
Jag vill gå ut och känna snön knarra under skorna.
Jag hoppas det håller i sig några dagar iallafall.



Jag önskar dig en fin Lille Julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina