30 december 2018

Juldukningen blev lyckad

God kväll!
Njuter ni av de sista dagarna av 2018?
Jag hoppas att ni hinner reflektera över dagarna som passerar.

Det har varit en skön jul.
Intensiv med mycket mat. Varje år säger jag att jag ska dra ner på maten men det
blir ändå en hel del. Det finns vissa klassiska maträtter som vi har svårt att ge
avkall på. Sedan vill vi ha lite nya maträtter och även lite grönt.
Ikväll åt vi upp lite av resterna så nu är det bara lite sill kvar.

Jag blev nöjd med årets juldukning. Blommor och pynt gör mycket.
Under året har jag handlat 12 stycken jultallrikar, Swedish Grace Winter.
Jag skulle vilja ha deras mellan assiett oxå men jag kan inte bestämma
mig för om jag vill ha i samma mönster dvs, Winter eller en enfärgad vit
eller någon annan färg. De finns även i ljusblå/går och lindblomsgrön.
Det är ett år till nästa jul så jag hinner nog bestämma mig för vilket som blir bäst.


Juldagen tillbringade vi hos Syster Yster och mamma bjöd på en god gryta.
Mamma har lite mindre plats så det blev jätte bra att hon tog med sig
maten dit och bjöd där istället. Annandagen så firade vi Oscar på hans 25 års dag,
med en fantastisk brunch och en trevlig eftermiddag.

Syster London och Daniel har varit hemma under julen,
och hennes alldeles underbara hund Henry. Det blev en fartfylld julafton
med Henry och min svågers två hundar. Julgranen for nästan i golvet!!

Hur har ni haft det under julen?
Nu när julafton är förbi så känner jag att jag är sugenpå att städa ut julpyntet.
Granen vill jag ha kvar ett tag till men julpyntet kan försvinna.
Hur vill du göra när juldagarna är förbi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina