14 oktober 2015

4:de kurstillfället med fotografering

Ni vet ibland så bara får man ett behov av att röja.
Jag fick ett sådant ryck i morse och då gäller det att passa på.
Det är tur att jag har förmånen av att ha en flexibel arbetstid
för annars hade jag kommit försent var och varannan dag.

Hela min tvättstuga svämmade över av tvätt, hela hallen
var belamrad av skor och jackor, fullt av prylar överallt.
Jag klarar inte av när det är för stökigt runt omkring mig och då måste jag
helt enkelt röja lite för att jag ska må bra igen.
Och idag föll andan på och jag gick igång med detta efter frukost imorse
vilket innebar att jag landande strax efter nio på jobbet...


Ikväll var det dax för den 4:de gången av min fotokurs och det känns som
om det börjar landa lite. Det är mycket att hålla reda på och jag måste erkänna att 
jag har inte varit speciellt upptagen med att fotografera mellan kurstillfällena...
Men jag antecknar för fullt och jag kan alltid gå tillbaka till det som jag skrivit.

Jag har börjat att rensa lite ibland alla våra tekniska apparater som vi 
har samlat i ett skåp. Varför har i sparat dessa undrar jag?
Sladdar som är till gamla datorer och dess skärmar.
Vi kommer aldrig att använda sladdarna igen så de fick åka ut till soptunnan.
Min stora förargelse är att sladden till vår scanner är försvunnen.
Jag har några ställen till att leta på men det får jag göra imorgon.
F-n om jag inte hittar den. Undrar om det finns att köpa en separat sladd?

Nu är det dax att krypa till kojs.
Regnet smattrar mot rutan och det känns skönt att ha en säng att krypa ner i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina